Oficjalny Serwis Informacyjny

Aktualnie znajdujesz się na:

Zmiany w komunikacji

Ceny biletów KMŁ w 2014 roku nie ulegają podwyższeniu. Uruchomiona zostanie linia „ŁZ”: Dąbrowa Zachodnia – Metro Młociny. Ponadto, od 1 stycznia 2014 wprowadzony zostanie łomiankowski bilet szkolny.

Zmiany w komunikacji

Ceny biletów KMŁ w 2014 roku nie ulegają podwyższeniu. Uruchomiona zostanie linia „ŁZ”:  Dąbrowa Zachodnia – Metro Młociny. Ponadto, od 1 stycznia 2014 wprowadzony zostanie łomiankowski bilet szkolny.

PODSUMOWUJĄC:

Ceny biletów KMŁ w 2014 roku nie ulegają podwyższeniu.
Od 1 stycznia 2014 roku rosną natomiast ceny warszawskich biletów ZTM.

30 dniowy „Wspólny bilet” Łomianki – Warszawa, nadal będzie kosztować 180 zł, natomiast za bilet II strefy, dla korzystających z linii 701 będzie trzeba zapłacić już  210 zł.
Bilet jednorazowy pozwalający dojechać autobusami KMŁ do Warszawy nadal będzie kosztować 4,80 zł, natomiast za najtańszy bilet jednorazowy w II strefie ZTM zapłacić przyjdzie 7,00 zł.

Uruchomiona zostanie linia „ŁZ”:  Dąbrowa Zachodnia – Metro Młociny.

Od lat oczekiwana przez mieszkańców linia „ŁZ”  ma w założeniu dać mieszkańcom Dąbrowy możliwość szybszego i tańszego połączenia z Warszawą. Oficjalne uruchomienie nowej, łomiankowskiej linii „ŁZ” zaplanowaliśmy jako element składowy nowego rozkładu jazdy wprowadzanego od 01 stycznia 2014 r. Linia „ŁZ” kursować będzie początkowo w dni robocze, w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, z częstotliwością co 20 min. W ciągu dnia przewidziane są 23 kursy. Będziemy  monitorować napełnienia autobusów. Oczekujemy również na uwagi, obserwacje i wnioski naszych pasażerów. Prosimy je kierować na adres e-mail: przewozy@kmlomianki.info .
Dalszy rozwój linii „ŁZ” (wydłużenie dobowego czasu kursowania, kursy w dni świąteczne) zależy od Państwa.

Dlaczego warto skorzystać z nowego połączenia?
- bilety KMŁ są tańsze, niż bilety ZTM na II strefę (bilet jednorazowy tańszy o 2,20 zł, bilet elektroniczny tańszy o 30 zł)
- skróci się  czas dojazdu do Warszawy (o około 7 minut)
- pasażer dotrze do wygodnego punktu przesiadkowego w Warszawie ( pętla przy Metro Młociny jest zadaszona, z infrastrukturą socjalną, z możliwością przesiadki do metra, tramwajów i autobusów ZTM)
- istnieje możliwość skorzystania z Karty Rodziny 4+
- po drodze zapewniony jest dojazd do CH Auchan

Osoby, które nie zamierzają korzystać z innego środka transportu publicznego, niż autobusy KMŁ, będą mogły zakupić bilet miesięczny za 106 zł (normalny) lub za 53 zł (ulgowy), ważny w okresie całego miesiąca kalendarzowego!

Ponadto, od 1 stycznia 2014 wprowadzony zostanie łomiankowski bilet szkolny, tańszy od dotychczasowego miesięcznego biletu ulgowego o ponad 20%!

Będzie to bilet miesięczny, imienny i kosztować będzie jedynie 40 zł. Dedykowany jest dzieciom i młodzieży, uczęszczającym do szkół podstawowych, gimnazjów i liceów, zlokalizowanych na terenie naszej gminy. Będzie ważny w autobusach KMŁ wyłącznie w obrębie gminy Łomianki. O takie rozwiązanie zgodnie wnosili rodzice dzieci i dyrekcje szkół. Ich inicjatywę poparł zdecydowanie Burmistrz Dąbrowski, kierując do KMŁ odpowiedni wniosek. Spółka dokonała analizy finansowej proponowanego rozwiązania, a wymaganą uchwałą Rady Miejskiej zmieniona została taryfa KMŁ.

Kolejna, istotna zmiana to:
Linia Ł do pętli Metro Młociny,
Linia Ł-BIS do pętli Metro Marymont

[obrazek]
Spółka wzięła pod rozwagę sugestie i coraz liczniejsze wnioski pasażerów o zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów do pętli Metro Młociny, a także lekki, ale znaczący spadek zainteresowania dojazdem do Metro Marymont (potwierdzają to systematyczne badania napełnienia autobusów oraz wyniki listopadowej ankiety) i Zarząd podjął decyzję o przekierowaniu od dnia 1 stycznia 2014 roku linii Ł do pętli Metro Młociny. Oczywistym skutkiem tej decyzji jest zmiana trasy przejazdu linii Ł-BIS, która od tego samego dnia kończyć będzie swój bieg przy pętli Metro Marymont.

Zamiana przebiegu tras obu linii pozwoli na wzmocnienie (zwiększenie częstotliwości) połączenia z początkową, najbliższą dla Łomianek stacją metra (czego oczekuje 60 procent pasażerów KMŁ), przy jednoczesnym zachowaniu dostępności tradycyjnej trasy do pętli Metro Marymont.

Drodzy Państwo, mamy nadzieję, że przedstawione wyżej informacje spełnią oczekiwania naszych Pasażerów. W miarę możliwości zawsze staramy się je realizować.

Bogdan Marcińczyk
Prezes Zarządu Spółki KMŁ

Opcje strony

do góry