Oficjalny Serwis Informacyjny

Aktualnie znajdujesz się na:

Autobusy KMŁ w barwach warszawskich

Od dawna na terenie naszej gminy funkcjonują równolegle linie komunikacyjne: Komunikacja Miejska Łomianki i warszawska pod egidą Zarządu Transportu Miejskiego. W tym tygodniu podpisano umowy w sprawie obsługi podmiejskich linii 701 i N56 przez Komunikację Miejską Łomianki.

Autobusy KMŁ w barwach warszawskich

Od dawna na terenie naszej gminy funkcjonują równolegle linie komunikacyjne: Komunikacja Miejska Łomianki i warszawska, podmiejska linia 701, pod egidą ZTM. Sąsiedztwo Warszawy determinuje większość rozwiązań organizacyjnych, dotyczących funkcjonowania miasta i gminy Łomianki. Dotyczy to również publicznego transportu. Nasi mieszkańcy mogą na niektórych odcinkach swobodnie wybierać przewoźnika. Wydaje się jednak, że przenikanie się tych dwu, różnych systemów komunikacyjnych wymaga uporządkowania.

[obrazek]

Od kilku już lat trwają intensywne rozmowy i negocjacje pomiędzy władzami Łomianek a Zarządem Transportu Miejskiego, reprezentującym m.st. Warszawę. Ostatecznie zaowocowały one podpisaniem 25 sierpnia 2014 r. umowy w sprawie obsługi linii 701 i N56. Linie te będą kursowały na dotychczasowych zasadach wg rozkładu i taryfy ZTM. Zmiana przewoźnika nie wiąże się ze zmianą charakteru linii, ani też rozkładów jazdy, nie powinna więc być dla mieszkańców Łomianek odczuwalna. Finansowanie obsługi linii 701 odbywać się będzie na podstawie zawartej pomiędzy ZTM a KMŁ umowy i – co bardzo istotne – nie obciąży dodatkowo budżetu Gminy Łomianki. Jest też realna szansa, że wzrost liczby realizowanych przez pojazdy Spółki KMŁ tzw. wozokilometrów, spowoduje obniżenie kosztów jednostkowych i w rezultacie pozwoli zmniejszyć kwotę rekompensaty, wypłacanej Spółce z kasy Gminy.

Zapoczątkowane wprowadzeniem „wspólnego biletu” działania zmierzają do konkretnego celu: do wprowadzenia Łomianek w orbitę jednego, wspólnego organizatora publicznego transportu zbiorowego. Przejęcie przez KMŁ linii 701 stanowi kolejny etap na drodze budowania zintegrowanego systemu komunikacyjnego w północno-zachodnim rejonie aglomeracji warszawskiej.

Celem strategicznym dla władz Gminy jest objęcie obszaru Łomianek, w ramach tego systemu, taryfą obowiązującą w I strefie ZTM. Spółka, pozostając własnością Gminy, będzie wówczas pełnić rolę przewoźnika obsługującego rejon na styku Warszawy i naszej gminy, a w ramach działalności własnej, będzie mogła rozwijać komunikację lokalną.

Opcje strony

do góry