Oficjalny Serwis Informacyjny

Aktualnie znajdujesz się na:

"Nie bądź jeleń, weź paragon"

Utrudnienia w reklamacji zepsutego telewizora czy wadliwego pontonu. Możliwe? Gdy nie masz dowodu zakupu, dochodzenie praw jest trudniejsze. Najprostszym z nich jest paragon. Powinniśmy go otrzymać niezależnie od tego, gdzie robimy zakupy.

"Nie bądź jeleń, weź paragon"

Ruszyła kolejna odsłona akcji Ministerstwa Finansów „Weź paragon”. Kontrolerzy skarbowi podczas wakacji będą sprawdzać prawidłowe ewidencjonowanie sprzedaży na kasach fiskalnych w miejscowościach turystycznych i przypominać o obowiązku wydawania paragonów przy każdej transakcji. Akcję będzie promował rysunek Andrzeja Mleczki przedstawiający jelenia na zakupach.



Akcja prowadzona we współpracy m.in. z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz wojewódzkimi inspektoratami inspekcji handlowej ma przypominać, że wydanie paragonu w sklepie, barze czy restauracji ma duże znaczenie dla kupującego. Dzięki niemu nie tylko łatwiej jest dochodzić swoich praw np. w przypadku reklamacji wadliwego towaru czy usługi, ale również porównywać ceny u różnych sprzedawców i kontrolować własne wydatki. Chodzi również o uświadomienie przedsiębiorcom potrzeby rzetelnego wydawania paragonów.

Jak długo powinniśmy przechowywać paragony?
Jak zareklamować towar bez paragonu?
Kto może skorzystać z gwarancji?
Gdzie możemy liczyć na bezpłatną poradę prawną?

Więcej na www.uokik.gov.pl oraz www.mf.gov.pl

Opcje strony

do góry