Oficjalny Serwis Informacyjny

Aktualnie znajdujesz się na:

Będziemy rozmawiać z mieszkańcami do skutku

Wiceburmistrz Rusiecki przedstawił orientacyjny przebieg Małej Obwodnicy Łomianek. Po wczorajszych konsultacjach, które trwały do godz. 23.00, w sprawie przebudowy ul. Kościelna Droga wiemy jedno - odbędą się kolejne spotkania w tej sprawie. Dla władz Łomianek liczy się przede wszystkim zdanie mieszkańców i to z nimi będzie konsultowana ta inwestycja.

Będziemy rozmawiać z mieszkańcami do skutku



Wiceburmistrz Rusiecki przedstawił orientacyjny przebieg Małej Obwodnicy Łomianek na odcinku od ul. Brukowej do granic z gm. Czosnów. Po wczorajszych konsultacjach, które trwały do godz. 23.00, w sprawie przebudowy ul. Kościelna Droga wiemy jedno - odbędą się kolejne spotkania w tej sprawie. Dla władz Łomianek liczy się przede wszystkim zdanie mieszkańców i to z nimi będzie konsultowana ta inwestycja.


W czwartek, 2 marca w auli widowiskowej ICDS odbyły się konsultacje społeczne w sprawie koncepcji Małej Obwodnicy Łomianek, która w przyszłości miałaby przebiegać przez ul. Kościelna Droga. Spotkanie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem mieszkańców, których tego dnia w auli pojawiło się ponad 300.

[obrazek]

Zastępca Burmistrza, Piotr Rusiecki już na samym wstępie poinformował, że gmina zaprosiła mieszkańców do zapoznania się nie z projektem, tylko z koncepcją przygotowaną przez projektantów. W związku z tym nie zawiera ona szczegółowych rozwiązań czy też organizacji ruchu. Jest to dopiero wstępny etap długotrwałych prac i rozwiązań.

[obrazek]

- Jest to tylko orientacyjny przebieg, który pokazuje to, co od dawna jest zapisane w naszych dokumentach planistycznych, tj. studium uwarunkowań i zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego. Koncepcja powstała po to, żebyście Państwo mogli zobaczyć orientacyjny przebieg i orientacyjne umiejscowienie inwestycji. Wielokrotnie robiliśmy konsultacje przed rozpoczęciem różnych inwestycji, aby mieszkańcy przekazali nam swoje opinie, a czasami wpłynęli na poprawienie przyszłych projektów - mówił Wiceburmistrz Rusiecki.

[obrazek]

Budowa obwodnicy była planowana już w 2002 roku. Właśnie wtedy w studium pojawił się jej pierwszy przebieg. W następnych latach pojawiały się kolejne zmiany. W 2015 roku gmina zdecydowała się przeprowadzić konsultacje z mieszkańcami, którzy złożyli podczas tworzenia studium sporą liczbę uwag. Zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców, uwagi wykorzystano przy opracowywaniu koncepcji przebudowy ul. Kościelna Droga.


W czwartkowym spotkaniu uczestniczył również projektant Jakub Krawczyk, który wraz z zespołem przygotował zaprezentowaną koncepcję. Przyznał on, że próbował znaleźć najbardziej optymalne rozwiązanie pod względem funkcjonalno-użytkowym, ale też brał pod uwagę takie elementy jak ochrona środowiska, funkcjonalność społeczna, warunki techniczne oraz kwestie finansowe.

Koncepcja zakłada budowę drogi zbiorczej, z której będą korzystać przede wszystkim okoliczni mieszkańcy z terenu gm. Łomianki. Przy każdym skrzyżowaniu powstałyby lewoskręty albo ronda. Ponadto w koncepcji nie zapomniano o chodnikach, ścieżce rowerowej i drogach serwisowych służących jako dojazd do położonych w danej okolicy posesji. Proponowana prędkość projektowa na drodze miałaby wynieść 50 km/h, a miarodajna 70 km/h. Droga ma być bezpieczna i służyć naszym mieszkańcom.

[obrazek]

- Jeżeli trzeba będzie, konsultacje potrwają nawet do pierwszej czy drugiej w nocy, aby każdy z mieszkańców mógł zabrać głos – zapewniał w trakcie spotkania Wiceburmistrz Rusiecki.

[obrazek]

Zastępca Burmistrza przyznał, że celem konsultacji jest wybranie - wspólnie z mieszkańcami - najlepszego rozwiązania w kwestii przebudowy ul. Kościelna Droga. Właśnie dlatego wiceburmistrz zachęcał wszystkich, aby składać uwagi do opracowanej koncepcji. Pozwoli to na przykład na budowę jak najbardziej optymalne liczby skrzyżowań czy przejść dla pieszych.

[obrazek]

- Słuchamy tego, co mówią mieszkańcy. Po wcześniejszych konsultacjach widać, że składane uwagi są uwzględniane. Inaczej przecież wyglądało przedszkole w Dziekanowie Leśnym na etapie projektowania, a inaczej teraz. Podobnie było z budowaną szkołą w Dąbrowie Leśnej. Przy uwzględnianiu uwag musimy też patrzeć na obowiązujące przepisy, ponieważ w przeciwnym wypadku nie bylibyśmy w stanie uzyskać pozwolenia na budowę i zrealizować inwestycji - dodał P. Rusiecki.

[obrazek]

Ciągły rozwój naszej gminy powoduje, że urząd musi planować kilka lat naprzód budowę infrastruktury drogowej. Z każdym rokiem zwiększa się liczba samochodów przejeżdżających ulicami Łomianek, m.in. z ul. Warszawskiej korzysta codziennie ok. 12 tys. samochodów. Ponadto budowa Małej Obwodnicy Łomianek miałaby się wpisać w całość układu drogowego, który możliwe, że powstanie w przyszłości na terenie naszej gminy. Warto pamiętać, że samorząd województwa pozostawił rezerwę na tzw. Trasę Legionowską, a GDDKiA będzie chciała wybudować drogę ekspresową S7.

[obrazek]

Wczorajsze spotkanie, które zakończyło się o godz. 23.00, było dopiero jednym z pierwszych. W najbliższych latach odbędą się kolejne. Wiceburmistrz obiecał, że jeszcze przed ogłoszeniem przetargu, zostaną zorganizowane następne konsultacje, podczas których będą ustalone dokładne lokalizacje skrzyżowań czy przejść dla pieszych. Wcześniej, bo do 10 marca br., można składać uwagi i opinie, co do koncepcji. Czekamy na nie pod adresem e-mail: konsultacje@lomianki.pl. Można je złożyć pisemnie również na adres: Urząd Miejski w Łomiankach, ul. Warszawska 115, 05-092 Łomianki.

[obrazek]

Z koncepcją programowo-przestrzenną budowy Małej Obwodnicy Łomianek można zapoznać się TUTAJ i TUTAJ, natomiast z resztą dokumentów TUTAJ.

DS

Opcje strony

do góry