Oficjalny Serwis Informacyjny

Aktualnie znajdujesz się na:

Kiedy rozpocznie się przebudowa ul. Fabrycznej?

Ulica Fabryczna miała być przebudowana po remoncie Warszawskiej i przed budową Parku Miejskiego. Ze względu na zbyt wysokie oferty gmina unieważniła drugi przetarg. Sytuacja ta może spowodować problemy w pełnym odwodnieniu nowo wybudowanej Warszawskiej.

Kiedy rozpocznie się przebudowa ul. Fabrycznej?

Ulica Fabryczna miała być przebudowana po remoncie Warszawskiej i przed budową Parku Miejskiego. Ze względu na zbyt wysokie oferty gmina unieważniła drugi przetarg. Sytuacja ta może spowodować problemy w pełnym odwodnieniu nowo wybudowanej Warszawskiej.

[obrazek]


Przebudowa ul. Fabrycznej jest ściśle związana z przebudową ul. Warszawskiej. Inwestycja jest niezbędna ze względu na wybudowaną sieć kanalizacji deszczowej, której część jest usytuowana w ul. Warszawskiej.

Drugi już przetarg na realizację ulicy został unieważniony, w związku z przekroczeniem środków finansowych przeznaczonych na ten cel w budżecie. Niestety wzrost cen na robotach drogowych to trend, który zauważają wszystkie samorządy w Polsce. Oferty przewyższają szacowane kwoty i tak jak do tej pory uzyskiwano oszczędności przy przetargach, tak obecnie trzeba szukać dodatkowych środków by wyłonić Wykonawcę.

[obrazek]

Brak kontynuacji budowy kanalizacji deszczowej do planowanego wylotu na terenie budowanego obecnie parku miejskiego może spowodować, że infrastruktura odwodnienia wybudowana w ul. Warszawskiej nie będzie w stanie przejąć wszystkich opadów deszczowych z tej ulicy. Przepełnienie urządzeń kanalizacji deszczowej może spowodować utrzymywanie się wody opadowej w obrębie nowej nawierzchni ul. Warszawskiej, a nawet może grozić zalaniem posesji przylegających do drogi.

Wartość rozbudowy ul. Fabrycznej na odc. od ul. Warszawskiej do ul. Wiślanej (długość odcinka około 1,4 km) oszacowano (wg kosztorysu) na kwotę około 10 mln. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że to bardzo wygórowana kwota.

Wartość szacunkowa robót według kosztorysu – 10,0 mln
Wartość najkorzystniejszej oferty w I przetargu – 12,7 mln
Wartość najkorzystniejszej oferty w II przetargu – 14,0 mln

[obrazek]
Tymczasem to przedsięwzięcie jest trudniejsze niż przebudowa ul. Warszawskiej. Wymaga usunięcia wielu kolizji projektowanej sieci kanalizacji deszczowej z infrastrukturą podziemną, a także kolizji projektowanych elementów drogowych np. ścieżki rowerowej, której przebieg będzie kontynuowany na terenie budowanego parku miejskiego. Gęstość sieci usytuowanych w pasie drogowym, a także głębokość posadowienia nowoprojektowanych sieci wymagać będzie od Wykonawcy pracy w bardzo trudnych warunkach.

Kosztorys inwestorski obejmuje następujące składowe:
[obrazek]
Z dokumentacją techniczną i szczegółowymi rozwiązaniami można zapoznać się TUTAJ.

O dalszych losach przebudowy ul. Fabrycznej będziemy Państwa informować na bieżąco.

MA, 09.04.2018

Opcje strony

do góry