Gminny Program Gromadzenia Wody
Ważne
Rozpoczęcie realizacji inwestycji nie może nastąpić przed zawarciem umowy z gminą o udzielenie dotacji celowej
Od stycznia 2024 r. można składać wnioski do Gminnego Programu Gromadzenia Wody.
Wnioski przyjmowane są do 31 sierpnia br.
Zasady udzielania dotacji celowej z budżetu gminy, reguluje Uchwała nr XXVI/224/2020 Rady Miejskiej w Łomiankach z dnia 14 lipca 2020 r. w sprawie zasad udzielania dotacji celowej z budżetu Gminy Łomianki w ramach Gminnego Programu Gromadzenia Wody.
Dotacje celowe udzielane są na:
- zakup i montaż przydomowego, naziemnego zbiornika na deszczówkę i wody roztopowe,
- budowę przydomowego ogrodu deszczowego.
Program skierowany jest do:
- osób fizycznych,
- osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą,
- osób prawnych,
- wspólnot mieszkaniowych,
- jednostek sektora finansów publicznych będących gminnymi osobami prawnymi.
Wnioskodawca może uzyskać 80% kosztów zakupu, montażu lub budowy nowej infrastruktury z zakresu małej retencji określonej w Programie, jednak nie więcej niż 1.000,00 zł.
Pełna dokumentacja Gminnego Programu Gromadzenia Wody wraz z wszystkimi formularzami dostępna jest:
- na stronie internetowej www.lomianki.pl
- na stronie BIP Łomianki www.bip.lomianki.pl/Prawo Lokalne/Uchwały Rady Miejskiej
- w Wydziale Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Łomiankach - ul. Warszawska 71, 05-092 Łomianki, pok. 19, tel. 22 888 98 87
Instrukcja Gminnego Programu Gromadzenia Wody
KROK 1.
SPORZĄDZENIE DOKUMENTACJI
- Wniosek o udzielenie dotacji celowej.
- Opis przedsięwzięcia określający jej zakres rzeczowo – finansowy oraz stan istniejący (dokumentacja fotograficzna, opis techniczny inwestycji, wnioskowana kwota dotacji),
- Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością.
- Oświadczenie dotyczące podatku od towarów i usług – jeśli dotyczy.
- Wszystkie zaświadczenia i informacje dotyczące pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie – dotyczy przedsiębiorców.
- Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wnioskodawcy - jeśli dotyczy.
KROK 2
ZŁOŻENIE DOKUMENTÓW W URZĘDZIE
- Termin składania wniosków o udzielenie dotacji celowej mija 31 sierpnia roku, w którym ma być realizowana inwestycja.
- Miejsce składania wniosków o udzielenie dotacji celowej: Urząd Miejski w Łomiankach, ul. Warszawska 115, 05-092 Łomianki.
- Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Łomiankach - ul. Warszawska 71, 05-092 Łomianki, pok. 19, tel. 22 888 98 87
KROK 3
WERYFIKACJA DOKUMENTACJI
- Weryfikacja wniosku o udzielenie dotacji oraz ewentualne poprawki.
- Zaproszenie na podpisanie umowy o udzielenie dotacji.
KROK 4
REALIZACJA INWESTYCJI
- Realizacja inwestycji.
- Zapłata za przeprowadzone prace / dostawy.
KROK 5
ROZLICZENIE DOTACJI
- Złożenie wniosku o rozliczenie dotacji z pełną dokumentacją rozliczeniową :
- wniosek o rozliczenie dotacji,
- kopia protokołu odbioru wykonanej inwestycji – jeśli dotyczy,
- oryginał faktury/rachunku wykonawcy/dostawcy inwestycji,
- dokumentacja fotograficzna.
- Ewentualne poprawki wniosku o rozliczenie dotacji.
- Wizyta pracownika Urzędu Miejskiego w Łomiankach w miejscu realizacji inwestycji.
KROK 6
ZAKOŃCZENIE REALIZACJI ZADANIA
- Akceptacja rozliczenia przez Burmistrza Łomianek.
- Przekazanie dotacji celowej na wskazany rachunek bankowy.
- Rozpoczęcie okresu trwałości inwestycji 5 lat od dnia akceptacji rozliczenia dotacji celowej.