Udostępnienie spisu wyborców
WYMAGANE DOKUMENTY:
- wniosek o udostępnienie spisu wyborców - formularz wypełniony i podpisany,
- ważny dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport) - do wglądu,
OPŁATY:
Brak opłat.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTU I ODBIORU:
Referat Spraw Obywatelskich UM w Łomiankach – ul. Warszawska 115, pok. 6
tel. 22 76 86 310 lub – 332 fax 22 76 86 302
Wnioski przyjmowane są:
poniedziałek - 10.00-17.45
wtorek - piątek - 8.00-15.45
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Referat Spraw Obywatelskich.
TERMIN ODPOWIEDZI:
Niezwłocznie.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Reklamacja do Burmistrza Łomianek na nieprawidłowości w spisie wyborców.
Reklamacja jest rozpatrywana w ciągu 3 dni od daty jej wniesienia.
Na decyzję nieuwzględniającą reklamacji lub powodującą skreślenie ze spisu wnoszący reklamację bądź osoba skreślona ze spisu może wnieść, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji, skargę za pośrednictwem Burmistrza Łomianek do Sądu Rejonowego dla Warszawy Żoliborza.
UWAGI:
- Spis wyborców udostępniany jest do wglądu, między 21. a 8 dniem przed dniem przed dniem referendum / wyborów.
- Każdy może wnieść reklamację w sprawie nieprawidłowości sporządzenia spisu, a w szczególności w sprawie: pominięcia wyborcy w spisie wyborców, wpisania do spisu osoby, która nie ma prawa wybierania, niewłaściwych danych o osobach wpisanych do spisu wyborców, ujęcia w spisie osoby, która nie zamieszkuje stale na obszarze gminy.
- Reklamację wnosi się pisemnie lub ustnie do protokołu.
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (Dz. U. 2019 poz. 684.).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 grudnia 2014 r. w sprawie spisu wyborców (Dz. U z 2015 poz. 5).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U.2020 poz. 256 ze zm.).