Oficjalny Serwis Informacyjny

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

22 września

Spotkanie dotyczące koncepcji "Kodeksu krajobrazowego Łomianek"

Spotkanie dotyczące koncepcji "Kodeksu krajobrazowego Łomianek"
22 września, godz. 17.00

Burmistrz Łomianek zaprasza na spotkanie dotyczące koncepcji "Kodeksu krajobrazowego Łomianek", które odbędzie się 22 września 2016 r. o godzinie 17.00 w auli widowiskowej ICDS. Zostaną przedstawione m.in. wyniki inwentaryzacji reklam i szyldów.

[obrazek]

Od maja 2016 r. trwają prace nad prawem miejscowym dotyczącym zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.

Nowe prawo miejscowe pozwoli gminie wyeliminować nadmiar reklam z krajobrazu Łomianek, usunąć nielegalne urządzenia reklamowe, ujednolicić formę szyldów i reklam oraz określić podstawowe parametry ogrodzeń i małej architektury. Koncepcja kodeksu zakłada podział gminy na kilka stref - o zróżnicowanych wymaganiach w stosunku do urządzeń reklamowych. Regulacje kodeksu krajobrazowego dotyczyć będą przede wszystkim wymiarów, liczby, kolorystyki oraz standardów jakościowych urządzeń reklamowych. Uchwała określi także termin dostosowania istniejących reklam i ogrodzeń do nowych przepisów.
 
Efekty dotychczasowych prac zostaną przedstawione 22 września 2016 r. o godz. 17.00 w auli widowiskowej ICDS. W trakcie prezentacji zostaną omówione wykonane dotąd prace, w tym wyniki inwentaryzacji reklam i szyldów. Ponadto planowane jest przedstawienie wyników przeprowadzonego w okresie od 24 czerwca do 18 lipca 2016 r. badania ankietowego. Następnie zostaną zaprezentowane główne założenia związane z określeniem zasad sytuowania szyldów oraz ogrodzeń stanowiące podstawę kodeksu krajobrazowego. Na koniec przewidziana jest dyskusja nad koncepcją kodeksu.

Spotkanie jest organizowane głównie dla przedsiębiorców, producentów reklam oraz właścicieli nieruchomości, na których usytuowane są urządzenia reklamowe. Jednak mile widziani będą wszyscy mieszkańcy zainteresowani problematyką reklam w przestrzeni publicznie dostępnej.

Spotkanie odbędzie się poza procedurą określoną w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Opcje strony

do góry