Prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 1297t.j ze zm..)
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2022 r. poz.572 t.j. ze zm.).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 t.j. ze zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 t.j. ze zm.).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 sierpnia 1998 r. w sprawie zasad i warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt (Dz. U. z 1998 r. Nr 116, poz. 753).
- Uchwała XXIX/261/2020 Rady Miejskiej w Łomiankach z dnia 29.10.2020.r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami na terenie Gminy Łomianki.
WYMAGANE DOKUMENTY:
- Wniosek o wydanie zezwolenia w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami.
- Dokument potwierdzający zarejestrowanie działalności gospodarczej w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami.
- Dokumenty rejestracyjne pojazdów przystosowanych do transportu zwierząt z aktualnymi badaniami technicznymi.
- Decyzja Powiatowego Lekarza Weterynarii stwierdzająca spełnienie wymagań weterynaryjnych określonych dla środka transportu zwierząt.
- W przypadku dysponowania pojazdem zarejestrowanym na podmiot inny niż wnioskodawca, dokument poświadczający prawo do dysponowania sprzętem samochodowym (np. umowa leasingu, umowa użyczenia, dzierżawy itp.).
- Tytuł prawny do miejsca (terenu) przetrzymywania wyłapanych zwierząt przed przewiezieniem ich do schroniska.
- Dokument potwierdzający możliwość przekazania wyłapanych z terenu gminy Łomianki zwierząt do schroniska dla bezdomnych zwierząt oraz wskazanie lokalizacji schroniska.
- Dokument potwierdzający zapewnienie odbioru i unieszkodliwiania zwłok zwierzęcych lub ich części.
- Dokument potwierdzający zapewnienie opieki weterynaryjnej dla wyłapywanych i transportowanych zwierząt z określeniem lokalizacji punktów takiej opieki.
- Dokumenty potwierdzające doświadczenie w pracy polegającej na opiece nad zwierzętami lub dokumenty potwierdzające dysponowanie kadrą przeszkoloną w zakresie postępowania ze zwierzętami.
- Oświadczenie, iż wobec wnioskodawcy nie został orzeczony prawomocny wyrok za przestępstwa i wykroczenia przeciwko zwierzętom z zakazem wykonywania określonego zawodu, prowadzenia określonej działalności lub wykonywania czynności wymagających zezwolenia, które są związane z wykorzystaniem zwierząt lub oddziaływanie na nie.
- Zaświadczenie lub oświadczenie o braku zaległości podatkowych oraz braku zaległości w płaceniu składek na ubezpieczanie zdrowotne lub społeczne. Ww. oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: ”Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
- Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej.
OPŁATY: Opłata skarbowa
- od udzielenia zezwolenia - 616 zł
- od zmiany zezwolenia - 308 zł
- od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej)
SPOSÓB I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
- osobiście, w Urzędzie Miejskim w Łomiankach, ul. Warszawska 115, 05-092 Łomianki, poniedziałek 10°° – 18°°, wtorek, środa, czwartek, piątek 8°° – 16°°
- za pośrednictwem poczty, adres Urząd Miejski w Łomiankach, ul. Warszawska 115, 05-092 Łomianki
SPOSÓB I MIEJSCE ODBIORU DOKUMENTÓW
- osobiście, w Referacie Ochrony Środowiska, Urząd Miejski w Łomiankach, ul. Warszawska 71, 05-092 Łomianki, pokój nr 5
- za pośrednictwem poczty, na adres wskazany we wniosku, za zwrotnym potwierdzeniem odbioru
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA: Referat Ochrony Środowiska
TERMIN ODPOWIEDZI : Do 30 dni.
TRYB ODWOŁAWCZY: Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie za pośrednictwem organu, który decyzję wydał w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie.
UWAGI:
- W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
- Podanie we wniosku numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt z wnioskodawcą może znacznie skrócić termin załatwienia sprawy.
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
- przedsiębiorca zamierzający prowadzić działalność w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami
- gminne jednostki organizacyjne prowadzące działalność w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami (na terenie własnej gminy nie mają obowiązku uzyskania zezwolenia, ale muszą spełniać warunki wymagane przy jego udzielaniu).