III debata o S7 - rzeczowo i na temat
W piątek po południu, 27 czerwca ok. 200 mieszkańców naszej gminy wzięło udział w kolejnej debacie w sprawie S7. Spotkanie zorganizowało Stowarzyszenie Łomianki Razem. Wszyscy byli zgodni: "udrożnienie" ulicy Kolejowej nie jest w interesie mieszkańców Łomianek.
III debata o S7 - rzeczowo i na temat
W piątek po południu, 27 czerwca ok. 200 mieszkańców naszej gminy wzięło udział w kolejnej debacie w sprawie S7. Spotkanie zorganizowało Stowarzyszenie Łomianki Razem. Wszyscy byli zgodni: "udrożnienie" ulicy Kolejowej nie jest w interesie mieszkańców Łomianek.
![[obrazek]](/dokumenty/zalaczniki/1/1-3030_g.jpg)
W spotkaniu udział wzięli: Zastępca Burmistrza Łomianek, Piotr Rusiecki, przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Dyrektor Pionu Zarządzania Projektami Inwestycjami TOR, Jacek Osiński oraz przedstawicielki Samorządu Młocin, członkowie Stowarzyszenia Dobro Wspólne, a także jedyny przedstawiciel Rady Miejskiej w Łomiankach - Tadeusz Krystecki.
![[obrazek]](/dokumenty/zalaczniki/1/1-3031_g.jpg)
Spotkanie zorganizowane i moderowane przez członków Stowarzyszenia Łomianki Razem, rozpoczęła prezentacja przedstawiającą stan faktyczny oraz możliwe konsekwencje różnych wariantów budowy trasy rozpatrywanych obecnie przez GDDKIA.
![[obrazek]](/dokumenty/zalaczniki/1/1-3032_g.jpg)
Zastępca Burmistrza Piotr Rusiecki, przypomniał historię blokowania budowy S7 skrajem Puszczy Kampinoskiej. Burmistrz podsumowując stwierdził, że "udrożnienie" Kolejowej mogłoby być uzasadnione, ale... już po wybudowaniu trasy S7. Z kolei obecni na debacie przedstawiciele GDDKiA kilkukrotnie podkreślali, że oni również są za takim rozwiązaniem.
![[obrazek]](/dokumenty/zalaczniki/1/1-3033_g.jpg)
Zarówno mieszkańcy Łomianek, jak również zaproszeni prelegenci byli zgodni: samo "udrożnienie" ulicy Kolejowej nie jest w interesie mieszkańców Łomianek, a wręcz mogłoby być szkodliwe! W końcu wiązałoby się z wyburzeniami. Z pewnością znacznie utrudniłoby życie pozostałym mieszkańcom i prowadzącym tam swoje przedsiębiorstwa. "Udrożnienie" Kolejowej (i Pułkowej w Warszawie) nie wpłynęłoby na poprawę płynności ruchu na trasie, tak jak i nie wpłynęłoby na poprawę bezpieczeństwa kierowców.
![[obrazek]](/dokumenty/zalaczniki/1/1-3034_g.jpg)
Tak zwane "udrożnienie" Kolejowej nie zmniejszy korków w Łomiankach, a wręcz je powiększy, ponieważ będzie się wiązała z ograniczeniem wjazdów i wyjazdów na Kolejową. Z obecnie 12 wjazdów/ wyjazdów na Kolejową pozostałby tylko 2 (przy ul. Brukowej i ul. Graniczka).
Dyskusja miała spokojny i merytoryczny przebieg. Mieszkańcy mogli się przekonać, że GDDKIA nie jest przeciwnikiem mieszkańców wręcz przeciwnie, urzędnicy zadeklarowali działać na rzecz Łomianek i szybkiej budowy S7. Debatowano wyłącznie o faktach. Przedstawiciele GDDKIA mieli okazję zapoznać się z jednoznacznym i wspólnym stanowiskiem burmistrza, mieszkańców Łomianek i mieszkańców Młocin, których radni podjęli uchwałę PRZECIW UDROŻNIENIU PUŁKOWEJ.
![[obrazek]](/dokumenty/zalaczniki/1/1-3035_g.jpg)
Mieszkańcy Łomianek mieli również możliwość zadawania pytań ekspertom i przedstawicielom Stowarzyszenia Łomianki Razem. Pytania miały charakter merytoryczny i pokazały, że budowa S7 nie jest mieszkańcom obojętna. Stowarzyszenie Łomianki Razem zwróciło uwagę, że trzeba pamiętać, że w wariancie I - blisko 90 domów wzdłuż ul. Kolejowej przeznaczonych byłoby do wyburzenia. Wariant II, tj. skrajem Puszczy Kampinoskiej, to jedyna szansa na zmniejszenie ruchu i odsunięcie groźby wyburzeń.
![[obrazek]](/dokumenty/zalaczniki/1/1-3036_g.jpg)
Na zakończenie debaty przedstawiciel Stowarzyszenia Łomianki Razem, Marek Obuchowicz zaapelował do mieszkańców Łomianek o pomoc w sprawie działań zmierzających do realizacji trasy S7 skrajem puszczy.