15 marca
Akademia Odkrywcy im. Tony Halika w Centrum Kultury
Akademia Odkrywcy im. Tony Halika
Program edukacji społeczno-przyrodniczej
Projekt współfinansowany ze środków gminy Łomianki
15 marca 2017 r., o godzinie 9.00 i 10.00
Centrum Kultury w Łomiankach
wstęp wolny
Fundacja
ART. Aktywni Razem Twórczo pozyskała w tym półroczu środki na
realizację pilotażowego cyklu dla dzieci z przedszkoli i szkół
podstawowych na terenie gminy Łomianki. Zapraszamy 50 dzieci z Państwa
placówki do udziału w pierwszym spotkaniu "Madagaskar - Jak się bawią
mali Malgasze?" z podróżnikiem Arkadiuszem Ziembą, zdobywcą nagrody
Kolosy 2008 oraz Traveler nagrody National Geographic Traveler 2012.
Przewidywany
czas trwania spotkania to ok. 45-60 minut. W trakcie przewidujemy
również animację plastyczną oraz materiały edukacyjne dla dzieci. Udział
jest nieodpłatny. Szczególnie gorąco zapraszamy dzieci z rodzin
wielodzietnych, niezamożnych.
Spotkania będą organizowane w sali widowiskowej Centrum Kultury w Łomiankach w dniach: 15. marca,
19. kwietnia i 17. maja o godzinie 9.00 i 10.00 (maksymalna liczba dzieci w każdej grupie - 50).
Obowiązują wcześniejsze zgłoszenia zawierające:
nazwę placówki i adres
imię i nazwisko nauczyciela koordynujacego oraz telefon kontaktowy
ilość zgłoszonych dzieci ( max. 55 dzieci )
na adres biuro@fundacjaart.org lub telefonicznie 517 481 217
Akademii
Odkrywcy im. Tony Halika jest projektem edukacyjnym skierowanym do
dzieci od 4 roku życia. Akademia składa się z cyklu spotkań z polskimi
podróżnikami, odkrywcami i naukowcami, popularyzującymi swoje pasje w
programach telewizyjnych i audycjach radiowych. Wykładowcy Akademii to
autorzy artykułów w prestiżowych czasopismach podróżniczych oraz
autorzy i wydawcy książek o tej tematyce. Podczas spotkań z dziećmi
wykorzystują autorskie zdjęcia, filmy, nagrania dźwiękowe i egzotyczne
eksponaty przywiezione z podróży.
Cele projektu:
- rozwijanie dzięcięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym,
- wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez rozwijanie ciekawości, aktywności i samodzielności,
- rozwijanie świadomości ekollogicznej i przyrodniczej,
- wprowadzanie dzieci w świat wartości estetycznych,
-
budowanie świadomości przynależności do grup narodowych i etnicznych
oraz budowanie postawy tolerancjii dla różnorodności świata,
-motywowanie do nauki języków obcych,