Dostępność jednostki - Wniosek na brak dostępności, o zapewnienie dostępności, skarga na brak zapewnienia dostępności
Informacje w zakresie dostępności urzędu
Klient w zakresie dostępności Ośrodka Pomocy Społecznej w Łomiankach może:
- poinformować o braku dostępności
- złożyć wniosek o zapewnienie dostępności
- złożyć wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
- złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności
Wnioski należy złożyć do siedziby Ośrodka Pomocy Społecznej w Łomiankach:
- dostarczając je osobiście do Ośrodka Pomocy Społecznej (przy ul. Szpitalnej 7)
- wysyłając pocztą tradycyjną na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Łomiankach, ul. Szpitalna 7, 05-092 Łomianki
- wysyłając pocztą elektroniczną na adres e-mail: kancelaria@opslomianki.pl
Ośrodek Pomocy Społecznej w Łomiankach realizuje zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Ośrodek Pomocy Społecznej powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, Ośrodek Pomocy Społecznej niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny.
Gdy Ośrodek Pomocy Społecznej nie zapewni wnioskodawcy dostępności:
- w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy )albo
- w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym) albo
- z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności, klient ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.
Termin na wniesienie skargi to 30 dni – w pierwszym i w drugim przypadku liczony od upłynięcia terminów, natomiast w trzecim przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.
W razie pytań należy kontaktować się z Koordynatorami ds. dostępności Ośrodka Pomocy Społecznej w Łomiankach.
Koordynator do spraw dostępności w zakresie dostępności architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej – Monika Drabarek, kancelaria@opslomianki.pl, tel. (22) 751 90 57.
https://lomianki.pl/ops/wolnytekst/11083,Deklaracja-dostepnosci.html
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku o zapewnieniu dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.